کافه دانش
وبسایت شخصی دکتر متین چینی ساز - caffedanesh.ir
درباره وبلاگ


متین چینی ساز - عضویت در بنیاد نخبگان از سال91 - یکی از سه برگزیده کنفرانس علم و زندگی-بارسلون-اسپانیا2012 - برگزاری سه دوره کارگاه نگرش مهندسی در دانشگاه های شیراز و اصفهان - مهندس حرفه ای افتخاری - مبتکر شیوه نوین مقاله نویسی ثبت شده در معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری - برگزاری شش دوره گارگاه مقاله نویسی ملی و بین المللی درسطح کشور - 2دوره مشاور هیئت داوری مسابقه ملی مهارت - مشاور هیئت امنای دانشگاه جامع ایرانیان - مشاور پروژه تاسیسات سیتی سنتراصفهان - تقدیرشده توسط ستاد ویژه توسعه فن آوری نانو - صاحب ایده مهندسی چالشی بین حقیقت و واقعیت(آشوب مهندسی)ثبت شده در معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری
نويسندگان



چکیده
  توسعه اجتماعی اقتصادی کشورها مسئله پیچیده ای است که دربیش ازچند دهه گذشته با آن مواجه شده ایم. بررسی رفاه تنها به فاکتورهای اجتماعی واقتصادی محدود نبوده بلکه با ترکیب کردن این دو امکان پذیر خواهد شد.با پیشرفت فن آوری، این شاخص های بسیار مهم نیز برای تشریح این پدیده با تغییراتی مواجه شده است. ارتباط اینترنتی به عنوان شاخصی از توسعه اجتماعی اقتصادی معرفی شده است. بنابراین توسعه سیستم سلامتی برای توسعه کشور ضروری است. هدف این مقاله ارائه شاخص های سنتز شده ای است که می تواندرفاه هرکشوری را به گونه ای کمی نشان دهد. روش آماری I-distance  به تفصیل توضیح داده شده وبرای 22کشور بکار گرفته شده  است. شاخص های مهم نیزبرای رتبه بندی مورد استفاده قرار گرفته است.

دانلود مقاله

موتور وانکل چطور کار میکند؟

 

دانلود مقاله

چکیده :

هدف ما بررسي نحوه برخورد با يک مسئله صنعتي و مراحل بررسي،توجيه و حل مسئله مي باشد.هدف ما بررسي آئروديناميک خودروي پژو 206 در دوحالت معمولي و صندوق دار، در حالت دو بعدي است. مي خواهيم در نهايت ببينيم که کدام حالت نیروی Drag کمتري را تحمل مي کندو مصرف سوخت کمتري دارد و کدام  حالت نيروي Lift مناسب تري را در سرعت هاي مختلف تحمل مي کند تا بتوانيم سيستم هاي ترمز  و تعليق را به طور مناسب طراحي کنيم. در فصل اول در مورد آئروديناميک خودرو بحث ميکنيم و اين که چه پارامتر هايي را در آئروديناميک خودرو بايد بررسي کنيم.اطلاعات اين زمينه را بايد از صنعت خودرو سازي داشته باشيم، چرا که متخصصين اين زمينه به خاطر تجربه هاي چندين ساله شان در بررسي هاي مختلف ،مي دانند که کدام پارامتر ها تأثير مهم در راندمان کلي و ايمني دارند. در فصل بعدي مروري داريم بر جريانات آشفته و بعضي از موارد را که نياز به بررسي دارد بيان خواهيم کرد.در ادامه توضيح مختصري راجع به علم ديناميک سیالات محاسباتی (CFD)  ارائه مي کنيم.لازم به ذکر است که اساس کار نرم افزار fluent و کليه معادلاتي که در پي حل مسئله در اين نرم افزار حل مي شوند،معادلات و روابط به دست آمده در علم(روش تحليل مسائل) ديناميک سيالات محاسباتي مي باشند.پس از آن به معرفي ابزار کارمان یعنی نرم افزار fluent مي پردازيم. در اينجا ما تنها يک توضيح کلي در مورد نحوه توليد هندسه و مش بندي در نرم افزار Gambit بیان می کنیم و توضیحات مختصری در مورد محيط اين نرم افزار ارائه مي دهيم.سپس به توضيحي در مورد  مراحل تنظيم و تحليل مسئله در نرم افزار fluent مي پردازيم.در ادامه نتايج به دست آمده را با هم مقايسه کرده و تأثير شکل بدنه روي پارامتر هاي ذکر شده را بررسي مي کنيم و پيش نهادات خود را براي داشتن راندمان و ايمني بهتر در اين نوع خودرو بيان خواهيم کرد.

دانلود مقاله

ﭼﻜﻴﺪه:  
ﭘﺪﻳﺪه ﺿﺮﺑﻪ ﻗﻮچ از ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﭘﺪﻳﺪه ﻫﺎﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در اﻛﺜﺮ اﻳﺴﺘﮕﺎه ﻫﺎي ﭘﻤﭙﺎژ و ﺧﻄﻮط اﻧﺘﻘﺎل اﺗﻔﺎق ﻣﻲ اﻓﺘﺪ.ازآﻧﺠﺎﻳﻴﻜﻪ اﻳﻦ ﭘﺪﻳﺪه ﻋﺎﻣﻞ اﺻﻠﻲ ﺗﺨﺮﻳﺐ در اﻳﺴﺘﮕﺎﻫﻬﺎي ﭘﻤﭙﺎژ وﺧﻄﻮط اﻧﺘﻘﺎل ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺮرﺳﻲ آن ﺟﺰء ﻣﺮاﺣﻞ اوﻟﻴﻪﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻲ ﮔﺮدد.  در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﺮاي ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺟﺮﻳﺎﻧﻬﺎي ﻧﺎﭘﺎﻳﺪاراز روش ﺿﺮﺑﺖ ﻗﻮچ ﻳﺎ ﺗﺌﻮري اﻻﺳﺘﻴﺴﻴﺘﻪاﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ در آن ﺧﻮاص اﻻﺳﺘﻴﻜﻲ ﺧﻂ ﻟﻮﻟﻪ و ﺳﻴﺎل ﻫﺮ دو وارد ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت ﻣﻲ ﮔﺮدﻧﺪ .ﻣﻌﺎدﻻت ﺗﺸﺮﻳﺢ ﻛﻨﻨﺪهﺟﺮﻳﺎن ﺳﻴﺎل در اﻳﻦ روش دو ﻣﻌﺎدﻟﺔ دﻳﻔﺮاﻧﺴﻴﻞ ﻏﻴﺮﺧﻄﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﻞ آﻧﻬﺎ ﺑﺴﻴﺎر ﻣﺸﻜﻞ و ﭘﻴﭽﻴﺪه اﺳﺖ .ﻟﻴﻜﻦ در ﻋﻮضﺟﻮاﺑﻬﺎي ﺣﺎﺻﻠﻪ ﺑﺴﻴﺎر دﻗﻴﻘﺘﺮ و ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻣﺸﺨﺼﻪ و ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮي زﺑﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﻳﺴﻲTURBO Cﻣﻌﺎدﻻت دﻳﻔﺮاﻧﺴﻴﻞ ﻏﻴﺮﺧﻄﻲ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺣﻞ ﮔﺮدﻳﺪه و ﺟﻮاﺑﻬﺎي ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه اﺳﺖ. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻣﺸﺨﺼﻪ اﺑﺘﺪاﻣﻌﺎدﻻت دﻳﻔﺮاﻧﺴﻴﻞ ﺟﺰﺋﻲ را ﺑﻪ ﻣﻌﺎدﻻت دﻳﻔﺮاﻧﺴﻴﻞ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ، و ﺳﭙﺲ ﺑﺎ  روش ﺗﻔﺎوت ﻣﺤﺪود ﮔﻮﻳﺎﺣﻞ ﮔﺮدﻳﺪه اﺳﺖ.
ﺑﻌﻠﺖ اﻳﻨﻜﻪ ﻫﺮ ﻳﻚ از ﺷﺮاﻳﻂ ﻣﺮزي و ﻫﺮ ﻳﻚ از ﻣﻘﺎﻃﻊ ﻟﻮﻟﻪ در ﻫﺮ ﻓﺎﺻﻠﻪ زﻣﺎﻧﻲ ﺑﻄﻮر ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ﻣﻮرد ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ . اﻳﻦ روش ﺑﺮاي ﺳﻴﺴﺘﻤﻬﺎي داراي ﺷﺮاﻳﻂ ﻣﺮزي ﭘﻴﭽﻴﺪه ﻣﻨﺎﺳﺒﺘﺮ اﺳﺖ.دراﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﭘﺪﻳﺪه ﺿﺮﺑﻪ ﻗﻮچ در اﻳﺴﺘﮕﺎهﭘﻤﭙﺎژ ﺑﺨﺶ اﻳﺮي ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﻣﻨﺤﻨﻲ ﻫﺎي ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ اراﺋﻪ ﮔﺮدﻳﺪه اﺳﺖ.  

 

دانلود مقاله

چکيده
در سالهای اخیر مطالعات بر روی رفتار رئولوژیکی و انتقال حرارتی نانوسیالات به شدت رشد کرده و نتایج حاصل، پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه را حکایت میکند. این پژوهش به بررسی عددی انتقال حرارت و افت فشار جریان نانوسیال با سیال پایه آب و مخلوط آب-اتیلنگلیکول با نانوذرات اکسیدآلومینیوم و اکسیدمس میپردازد. به منظور افزایش هرچه بیشتر انتقال حرارت، در کنار استفاده ازنانوسیال مناسب، میتوان از لوله با دیواره سینوسی متقارن محوری نیز بهره جست. در پژوهش حاضر، بررسی عددی برای سیالهای پایه و نانوسیال با غلظتهای حجمی مختلف و قطرنانوذره متفاوت درون لوله صاف و سینوسی انجام گرفته است.. .......
کلمات کليدی: انتقال حرارت، نانوسیال، لوله سینوسی، افت فشار، شار حرارتی ثابت، معیار ارزیابی عملکرد

پايان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی

محمدرضا حبیبی

دانلود مقاله

جمعه 4 مهر 1393برچسب:, :: 1:54 :: نويسنده : متین چینی ساز

چکیده
  میراگرهای مایع تنظیم شده، ضربه گیرهای دینامیکی مقرون بصرفه ای هستند که بکارگیری آن ها برای کاهش عکس العمل دینامیکی ساختمان های بلند درحال افزایش است. اگرسیستم سازه-TLD به درستی تنظیم شود و از میرایی ذاتی به قدرکافی برخوردار باشد؛ استفاده از آن می تواند کاهش قابل توجه عکس العمل دینامیکی را به همراه داشته باشد. مقدارمیرایی ذاتی مورد نیازTLD را می توان از طریق نصب و تعبیه screen های میرایی درون مخزنTLD مشخص کرد. این کارپژوهشی یک مدل مکانیکی خطی معادل برای محاسبه انرژی تلف شده توسط screenهای میرایی ارائه می کند. عبارات و ترم های نسبت میرایی خطی معادل هم برای نوسانات سینوسی و هم برای حرکات تصادفی ارائه شده اند. یک مدل مکانیکی خطی معادل نیز با استفاده از یک متغیر جابجایی معادل ایجاد شده و نسبت میرایی خطی متناظر با نوع حرکت، برسازه اعمال گردیده است. به منظور تایید درستی مدل پیشنهادی، تست های آزمایشگاهی روی سیستم سازه-TLD درمقیاس مدل تحت حرکات تصادفی و نوسانات سینوسی انجام شده است. بین واکنش اندازه گیری شده و پیش بینی شده حرکتی سازه و عکس العمل سطح آزادTLD ، مقایسه هایی در گستره ای از دامنه واکنش های سازه انجام شده است. سازوکار طراحی مقدماتی برای تعیین اندازه اولیهTLD وطراحیscreen میرایی اولیه برای TLD بگارگرفته شده در screenهای میرایی نیز تهیه شده است.

دانلود مقاله

  عصاره گیری گام مهمی در تهیه فرمولاسیون های گیاهی محسوب می گردد. روش های نوین عصاره گیری در پیشبرد توسعه و بهبود کیفیت داروهای گیاهی سنتی موثر و تاثیرگذار واقع می شوند. مزایای قابل توجه توسعه و پیشرفت تکنیک های فرآورش-نمونه نسبت به روش های سنتی مرسوم عصاره گیری و آنالیز گیاهان دارویی، نقش مهمی در ایجاد تمایل عمومی برای تولید و گسترش محصولات گیاهی و دسترس پذیری آن ها برای متقضیان آن ها در سرتاسر جهان بازی می کند. آماده سازی نمونه، مهمترین بخش در توسعه روش های تحلیلی آنالیز ترکیبات موجود در  داروهای گیاهی و گیاه شناسی محسوب می شود. در این مقاله به بحث در مورد مبانی روش های مختلف عصاره گیری، عوامل تاثیرگذار بر عملکرد روش، پیشرفت تحقیقاتی، نقاط قوت و ضعف روش های مختلف عصاره گیری پرداخته شده و بر روش هایی که عملیاتی و به صرفه از لحاظ مصرف انرژی و مناسب برای فیتوترکیبات ناپایدار حرارتی تمرکز شده است.
*این مطلب ترجمه فارسی مقاله ای است که برای دریافت نسخه انگلیسی آن می توانید با آدرس الکترونیکی دکتر چینی ساز تماس حاصل فرمایید.

دانلود مقاله

پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1